lørdag 19. november 2016

Møysalen 1262 moh.

Jentetur til Møysalen september -15


På vei til Hennes...men først noen pit stop for å ta bilder. 
 Det nesten ikke til å tru at man aldri har vært på disse trakter,
selv om man er fra nord.


Ikke noe å si på skoutvalget :))


Møysalen skal bestiges om noen timer.
Værgudene har definitivt vist seg fra sin beste side.
Midten av september og graderstokken viste nesten 15 grader 
tidlig om morningen.


Etter infomøtet på morgenen ble vi fraktet innover Lonkanfjorden.


Å gå med guide kan være både å...mange pauser, 
noen føltes litt unyttige mens noen litt for lange. 
Selv om det kunne bli litt venting vil jeg berømme
 guiden Karlot for en hyggelig og lærings rik tur oppover. 
Han visste nok med alle sine turer opp og ned hva han holdt på med. 
Denne lørdagen var vi mange i følge, 
og samtlige kom seg opp og det er jo stas da.


Matpauseutsikt




Møyene

 I følge sagnet ble Møyene til ved at to vakre troll jenter 
ble gjort om til stein da de glemte å gjemme seg for sola i sin
 iver etter å beundre farens verk med sadelen han hadde 
meislet ut til de i fjellet :o)


Godt sikret med tau over breen.






Belønningen når man kommer til topps




Toppbildet av damene :))


Når maten var spist, beina fått hvilt og fotoseansen var over,
 var det bare å ta fatt på nedoverturen igjen.


Tåka kom raskt oppover, så vi var heldige som kom 
ned akkurat i tide til å ta bilder av teppet som ligger der :))




Så forsvant damene i tåkehavet...



Vel nede fikk vi servert den beste fiskesuppen ever med hjemmelaget foccaciabrød :))
Ølet skal heller ikke glemmes, smaker fortreffelig etter en hel dags marsj...

2 kommentarer:

  1. Hei,
    Håper du rekker å lese finn.no meldingen min siden jeg skal i retning Tønsberg, men har ingen henteadresse;)

    SvarSlett
  2. Jeg er her for å dele mitt vitnesbyrd om hva et godt pålitelig låneselskap gjorde for meg. Jeg heter Nikita Tanya, fra russisk, og jeg er en nydelig mor til 3 barn. Jeg mistet midlene mine på å prøve å få et lån. Det var så vanskelig for meg og barna mine. Jeg gikk online for å søke om lånassistanse. tapte til en trofast dag da jeg møtte denne vennen av meg som nylig sikret meg et lån fra Le_Meridian Funding Service. Hun introduserte meg for dette ærlige låneselskapet som hjalp meg med å få et lån i løpet av fem virkedager, jeg vil for alltid være takknemlig overfor Benjamin, for å hjelpe meg med å komme meg igjen. Du kan kontakte Mr Benjamin via e-post: lfdsloans@lemeridianfds.com, de vet ikke at jeg gjør dette for dem, men jeg må bare gjøre det fordi det er mange mennesker der ute som trenger låneassistanse. kom til dette selskapet og bli lagret. WhatsApp: (+ 1 989-394-3740)

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...