lørdag 11. september 2010

Ripsbærgele.....


I fjor gikk jeg til innkjøp av saftkoker og en mengde med glass for å lage ripsgele....en hel dag dag gikk med til plukking, koking og sylting. For å få plass til alt måtte jeg fyre opp kjøleskapet nede......
Lykkerusen varte helt til dagen derpå når jeg skulle sjekke beholdningen....ikke ett av glassene inneholdt noe som kunne ligne stiv gele :((((
Men men sånn kan det gå....lærte en ting av det...oppskrift er til for å leses :))

Så i år ble det bare et lite plastnett med rips som skulle kokes....leste oppskrifta nøye og alt gikk bra, helt til jeg skulle helle det på glassene. Alle som ett var lekk....SVETT JA :))) Ned i kjeller, hente nye glass, koke de i ekspress fart og få tømt over det som var igjen.
Men denne gangen ble resultaten RIPSGELE..... yohoooo

1 kommentar:

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...