mandag 10. mai 2010

For en flott helg...konfirmasjon og 5 års dag:))












Tilbake i Accra igjen etter en fantastisk flott uke hjemme. Dagene gikk som forventet unna i racerfart. Men jeg fikk med meg både konfirmasjon til gutta og 5 års dagen til Frøya. To fluer i ett smekk........



Siden Frøya hadde bursdagen sin på konfirmasjonsdagen til gutta, feiret vi den på fredag. Den stille rolige bursdagen, med bare naboongan og noen til, ble raskt til 30 stykker med stort og smått......Men trur og håper at alle koste seg:)))
Fredag på dagen gikk til pynting av konfirmasjonslokalet. Etter maaaaange telefoner og leiting etter lokale til konfirmasjonen fikk vi tips om Baptistkirken i Medkila. Helt utrolig men sant va den ledig, og vi leide den usett på flekken:))) Trur alle va enige om at lokalet var helt perfekt............
Med god hjelp, ble konfirmasjonslokalet meget pent om jeg så må si det selv:)))) Gutta va fornøyd, og det va det viktigste......Tusen takk til Monica som var den kreative hjernen bak pyntingen, og Christel som kom hjem fra Oslo og ble satt rett i arbeid:))) Kan forresten erindre at jeg, på selve dagen så disse to i full sving på kjøkkenet hver gang jeg måtte innom der en tur, godt hjulpet av tante Lise og ho bæstemor. Gode venner er jammen kjekt å ha......(veit ikke kor fornøyd de va med mors halvsvimende innsats rundt omkring)
Lørdagen gikk bare til "siste hånd på værket"...
Søndagen på selve dagen våknet vi til et strålende vær, og kort oppsumert ble hele dagen en flott dag for alle (håper jeg).....Det fineste av alt, i alle fall for mor:))) var sangen Tenke Sjæl med Trond Viggo Torgersen, sunget og spilt av Sørengs.... Sondre på piano, Simen, Fredrik og far sjøl på gitar. Så avsluttet Frøya det hele med å synge Måne og Sol helt alene.....Hvis noen lurer på hva mor stilte opp med på den musikalske fronten, så var jeg den usynlige dirigent, og det fungerte utmerket:))))

1 kommentar:

  1. Hei Hilde!
    lenge sia æ har vært her inne å sett, men må bære atter en gang si at æ syns du e kjæmpeflink å blogge. og vel overstått konfirmasjon og 5 årsdag. Syns d e trivelig å få følge dæ i denne spesieller spennende tia du e inne i. og lykke t videre i praksis...klæm :-)) Grete

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...