torsdag 13. mai 2010

Tilbake til Ghana.........










Etter en super uke hjemme i Harstad, er jeg tilbake i Ghana.......syntes det var litt godt å komme tilbake til varmen, natt som dag.....selv om vi har klaget mye på varmen tidligere. Trist å måtte reise så snart fra barna og far sjøl, men det er jo bare for noen uker så er jeg tilbake igjen:)))))
Turen nedover begynte med at jeg så vidt rakk flybussen til Evenes........det var nok min feil ja. Bussen gikk fra torvet kl 05.00 om morningen (natta), kanskje ikke så lurt å vekke Gubben 5 minutter før avgang:))) Men jeg rakk den og det var det viktigste..
Kan ikke si jeg husker mye fra turen ned til Oslo, øynene bare skled igjen før flyet hadde kommet seg ut på rullebanen, og de ville bare ikke ha seg opp igjen før vi var framme ved Gardemoen:)))
Var i utgangspunktet sent ute til innsjekking på utenlandsreise, og det ble jo selvsagt ikke noe bedre av at jeg svimet att og fram inne på flyplassen for å få sjekket inn (kanskje lurt å spørre etter hjelp når man er bonde på bytur, men men), når jeg endelig kom meg på rett plass trudde jeg det var over, men nope..... for å få sjekket inn til Ghana måtte jeg legge fram returbillett fra Ghana.........Det hadde jo selvfølgelig ikke jeg med meg, så da måtte jeg ut av køa for så å stille meg i en ny kø, hvor det var nesten 100 før meg på vent....Prøvde å være rolig, men etterhvert som tia gikk ble klærne svært så varme og det føltes som jeg hadde ett stramt skjerf rundt halsen:)))) Etter å ha ventet lenger enn lengst måtte jeg bare gå foran en dame i køa, hun ble en smule sint på meg, prøvde å takke henne etterpå, men hun ville ikke se på meg. Jeg hørte bare "jeg har søren meg stått her i over en time og ventet"...
Med returbilletten i hånda va det bare å gå å sjekke inn på nytt igjen, og etter en telefonsamtale og litt att og fram fikk jeg endelig en billett:)))) Skal ikke være enkelt, men jeg burde kanskje hatt system i papirene mine. Men som alltid ordner det seg for snille piker:-) Turen til Amsterdam gikk også unna i en drømmeverden, merkelige greier for også her sovnet jeg av før flyet hadde kommet seg ut på rullebanen:)) Schiphol, flyplassen i Amsterdam er stooor, og selvfølgelig måtte jeg gå i fra den ene enden til den andre enden for å sjekke inn til Accra, og med den svintunge ryggsekken var ikke det en god fornøyelse....kanskje lurt å ta en trille neste gang. Det beste med gåturen var alle butikkene som var på veien...jeg mått jo avlegge de et besøk når jeg først var her, og inne på den ene butikken drømte jeg meg helt bort i en Burberry avdeling med klær til Frøken Fryd, men med min flate pengebok ble det bare med drømmen:)))) Ved den ene tavlen stanset jeg for å sjekke avgangstidene og nummeret på gaten min. Jeg hadde skrevet ned alle reiseruter, tider og dato, men hadde bommet litt på klokkeslettet på avgangstiden til Accra, istedetfor 14.05 hadde jeg skrevet 12.10, ble nok en smule hvit om nebbet når jeg leste på tavlen at flyet mitt hadde gått for ti minutter siden....trudde jeg.. Heldigvis for det da:)) Når jeg bare klarte å flytte de paralyserte øynene mine litt lenger til venstre på tavla så stod det avgang til Accra 14.05. Følelsen der og da va litt sånn, skal jeg le eller gråte av dette:))))) Konklusjon er vel kanskje at jeg trenger reisefølge neste gang, om jeg kommer meg hjem da....

1 kommentar:

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...