mandag 26. april 2010

Ada - Paradise Beach :)))))

Når vi kom til Ada på torsdagskvelden va det bare å få innlosjert seg på gjestehuset, å komme oss til nærmeste matstasjon.............men det var ikke enkelt a gitt. Vi gikk lenger enn længst, gal vei og måtte få litt hjelp (mot en cedi) tilbake til utgangspunktet, kor heile ferden endte på andre sia av veien til gjestehuset:))))) Ingen mat blei det, da de kun hadde Banku og Tilapia (begge er lokal fysjmat), så det ble bare en øl for å mette magen litt........
Fredagsmorran va det på nytt ut for å leite etter en plass å spise, det va bare å ta skoen på å gå, langt.......Jeg har lært en ting, at tålmodighet og jeg ikke er venner (spesielt på tom mage). Disse Ghaneserene har så ufattelig god tid. Vi ventet en evighet (så føltes det i allefall) på den maten. Vi va så sulten at vi hoppet over frokosten og gikk rett på middag klokka elleve om formiddagen.))))
Når blodsukkeret hadde kommet opp til ett passelig nivå va det bare å hente badesakene og komme seg på stranda......Det som så ut som en perle på avstand var et heller trasig syn når vi kom nærmere. Hele stranda var full av søppel, det var søppel så langt øyet kunne se....... De eneste som var på stranda var vi tre og de innfødte som hadde ett nødvendig ærende. De satt som en perle på en snor langs strandkanten og baisa.........
Etter 11/2 times gåtur kom vi fram til Paradise Beach..........endelig:))))) Paradise Beach ligger ved Volta river. Den er verdens største menneskeskapte innsjø....
Det va bare å slenge seg ned på nærmeste solseng, slappe av og nyte dagen...........
Klok av erfaring på matfronten stoppet vi på et hotell på tilbaketuren fra stranda, så vi va sikker på å få i oss noe mat.....
Lørdag var markedsdag i Ada, vi måtte en tur innom der før vi gikk på stranda. Men før vi kom oss til stranda åpnet alle slusene seg. Så hele dagen ble tilbrakt inne på hotellet. Ikke mindre enn tre kamper så vi på tv.........Jippi kor artig:)))) Morten måtte absolutt leie seg en vannscooter i regnet, og det va en heller våt og kald Mr.Morgan som kom tilbake. Det hele toppet seg med ølet han fikk, som va så kaldt at det va ølslush.......Det blei han god og varm av:)))) Lørdagskveld og vi skulle ut på livet!!!!! men det va nok heller ikke som hjemme a gitt.........som vanlig va det musikk med volum på max+++ men heller dårlig med gjester. Det va oss tre, en DJ og fire sovenede gutter ved siden av oss:))))))))) Det va så gøy at vi tok oss like godt noen runder med Idiot (kortspill)
Søndagen våknet vi til et kanonvær igjen.........på med badeklean og tilbake til stranda. Vi leide oss en båt og fikk en times tur rundt øyene, superflott tur. Synd at ikke bildene kan fortelle mer enn de gjør (før det kan vel ikke være noe galt med fotografen). Av de plassene vi har vært er Ada absolutt på 1.pri til ett gjenbesøk, om vi skulle gå tom planer da..........