fredag 30. april 2010

Makola Market.....






















I dag har vi vært på ett giga stort marked, Makola Market.....Det ligger i sentrum av Accra, nærmere plassert i distriktet Victoriaborg & Ussher Town. Det bor ca 5 millioner her i Accra, og det føltes egentlig som om alle disse var nede på markede i dag. Trur aldri jeg har sett så mange mennesker samlet på ett område før.........overalt hele tiden, det føltes nesten som "sild i en tønne" :)))))) Man får kjøpt det meste her, klær, sko, matvarer, ja egentlig det du trenger til livets opphold og litt til....Vi gikk her nede i noen timer, og vi har bare gått gjennom en brøkdel av markede. Heldigvis for oss hadde vi Adam (sjåfør) med oss. Er styggelig redd for at vi ikke hadde kommet oss ut av markede om han ikke hadde vært der....
Skulle ønske at jeg kunne dele lukt og lyd med dere på bildene:))))) for det helt ubeskrivelig...
Jeg trur ganske så sikkert at jeg må tilbake dit en tur, det va så mye vi ikke fikk sett, spesielt markede hvor de har allt av mat. Her skal man visstnok få kjøpt det meste av levende og døde dyr:))

1 kommentar:

  1. Hei!

    Hærlige bilder fra Makola! Jeg fant bloggen din da jeg søkte etter bilder fra markedet på google. Vi kommer til Accra om litt over en uke, har ikke vært der på 4 år så nå rågleder vi oss! er du alene i Ghana eller har du med deg hele familien?

    Artig å finne en reiseblogg fra steder jeg kjenner selv :) Nå gleder jeg meg enda mer til å komme tilbake. Vi skal være i en mnd, så jeg håper å få med meg alt.

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...