tirsdag 13. april 2010

Mor Stine sine hjemmelagede kjøttkaker....







Norsk husmannskost er så absolutt ikke oppskrytt.............
Fantastisk godt med Stine sine hjemmelagede kjøttkaker, hjemmelaget potetstappe med kokte gulrøtter. Til og med de kokte gulrøttene var gode:)))))))))
Synd det ikke kan være lyd med på bildene, det var 5 stykker som bare satt og mmmet til maten. ÅÅÅ så godt, mmmmmmmmmm, nydelig, perfekt, ja det var mange sånne gode ord som kom. Begynner å merke at kylling og ris ikke er blandt favoritt maten min lenger. Drømmer veldig om en skikkelig hjemmelaget grovskive med hvitost og paprika. Det hadde vært fantastisk godt:))))) Bildet av kjøttkakene ser kanskje ikke ut som et av Helstrøm sine prosjekt, men gooodt.....
I går besøkte vi rektoren på skolen. Her som de fleste andre plasser måtte vi vente en stund, og da er aktivisering og et kamera en grei sysselsetting. Dette er fra klasserommet til sykepleierstudentene. Stine og jeg skal være med i en time, men bare hvis rektoren lovet at vi skulle få en plass ved vinduene:)))))))))))
Kan tenke meg at det blir varmt og klamt her inne før timen er omme. I dag har vi hatt 42 grader..............

2 kommentarer:

  1. 42 grader!!!! Send oppver noen varmegrader, det trenger vi her. Her snødde det kattunger i går. I Oslo har de vår/sommer. Må si jeg savner våren og lettere klær på ungene nå i april..! Håper det er avbæra til 17.mai:) Ha en fin dag! Klem fra svigersøs

    SvarSlett
  2. Det hørtes deilig ut med hjemmelaget kjøttkaker! Kan ikke skryte på meg et slikt sunt kosthold her på bøttekottet mitt(hybelen).
    Hilsen Liss-Mari

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...