onsdag 16. juni 2010

Home sweet home......









Endelig hjemme igjen etter en laaaaang reise, og ikke minst mange timer uten søvn.......
Som jeg skrev tidligere var det nok reisefeberen og hjemlengselen som gjorde det nesten umulig og sove godt og lenge den siste natten i Ghana:)))) Våknet litt over 5 om morningen, og nå over halvannet døgn senere, uten søvn (noen smådupper her og der) føles det som om kroppen rett og slett er helt nummen, og øya svir som bare det:)))))
Turen fra Sakumono (hvor vi bodde) til flyplassen var ett kapittel for seg.......den bitte lille bilen til Adam var fylt til randen av pakkenelikker og vel så det. Faktisk var bilen så full at Adam kjørte alle tenkelige sidegater, som var så humpete og gjørmete, at jeg lurte på om bilen ville holde fram til flyplassen.....den slo nedi noen ganger på veien:o) TUNG LAST...
Omkjøringen gjorde han for å unnslippe politikontrollene langs veien. Det er ikke lov å kjøre med overlast i bilen, men det er helt greit med overlast av personer, både inni, utenpå og oppå bilene:)) Noen ganger kan man ikke skjønne logikken i det.....det er bare sånn det er, rett og slett:))
Flyet fra Accra til Frankfurt gikk som smurt, det eneste som manglet var søvnen. Flyet gikk klokken ti om kvelden......og hver gang øynene gled igjen ble man raskt vekket opp igjen av, enten barnegråt eller de ansatte som kom med servering av mat eller noe å drikke.
Oppholdet i Frankfurt ble heldigvis kort, nesten bare å gå fra det ene flyet til det andre...trur jeg. Var nok en smule trett her ja:)) Hadde nok en liten blund på turen opp til Oslo....erindrer bare at jeg iherdig forsøkte å lese ferdig en bok, (mest med det ene øyet igjen) og at vi spiste frokost og drakk kaffe....
Framme i Oslo var det bare å få sjekket inn bagasjen og tatt avskjed med "samboeren" min gjennom tre måneder, før toget til byen gikk. Bare måtte en tur til Tigerstaden når jeg var så nært.......og det resultere egentlig mest i flere gaver til barna....og en god middag på Egon spandert av Christel....heldige meg:))))
I Norge er jo dette perioden for streik, og selvsagt skulle jo vi rammes av den....
Vekterne streiker (trur jeg), og dermed måtte de stenge Evenes Lufthavn. Flyet gikk i stedet for til Bardufoss, noe som gjorde reisen såååååå mye lengre. Trøtt ja.....hode bare datt over til siden, framover og bakover uten at jeg egentlig var med:))) om jeg nu noen gang er det da......
Ønsket mitt om en stille og rolig tur nordover, med fly og buss ble det desverre ikke noe av........flyet var overlesset med musikanter av noe slag fra Russland, (som selvsagt også skulle til Harstad) de var i mine ører i et overstadig godt humør. Sikkert sånn turist jeg har vært i tre måneder.........masse prat, fjas og fliring og ikke minst ett dusin bilder som skal taes:)))) men var bare så altfor trøtt til sånt i dag....turist eller ikke tursist:)))
Men hjem kom jeg til slutt.......og det var UBESKRIVELIG godt å se igjen barna.....mamma, pappa og bror som var innom en tur. Nu er det bare husbonden selv som mangler, (han er på Island) så er vi en komplett og lykkelig familie på seks igjen:))))

Takker og bukker til alle dokker som har vært innom bloggen, (og de som har skrevet noen ord) de ukene vi har vært i Ghana. Håper dokker har fått et alright inntrykk av Ghana og hvordan vi har hatt det i ukene der nede:)))
GOD NATT:))))

1 kommentar:

  1. Hilde! Velkommen hjem til Norge! Eg fant ikke deg på facebook? Eg forstår at du har nåkka som e mitt?;)))

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...