onsdag 2. juni 2010

Tyven tyven og Robin Hood....























I morgest når vi kjørte til
jobb snakket Adam og jeg om gateselgerne her i Ghana, dette temaet ledet oss inn på tyver og tyveri. Jeg må si som sant er i løpet av alle de ukene vi har vært her nede, og alle plassene vi har reist til har jeg ikke sett eller vært borti noen av delene........
Dette temaet snakket vi om nesten hele veien til jobb i dag.
Når arbeidsdagen var over og Adam plukket meg opp, kunne han fortelle at rett borti gata var det en mann som var tatt for tyveri...........det var derfor han ble så forsinket, det var full stans i trafikken.
Når noen blir tatt for tyveri her nede, har de en uskreven regel om hvordan de skal behandles.....Først kler de av de alle klærne, helt helt naken, uten en trå på kroppen, så finner de fram kjepper og begynner og slå. Og de blir virkelig slått......noen ganger bruker de også kniv, for å kutte de opp på kroppen. Og er det riktig galt, så kan de sette de i bildekk og tenne fyr på.
Adam kjørte samme vei tilbake, og der på fortauskanten lå mannen......helt naken, ordentlig forslått og jeg vil tro at det stod mellom 20-30 stykker rundt og så på han. Nu i etterkant lurer på om jeg vikelig så dette, og at det kan være tilfelle............desverre så var det nok det, jeg så mannen ligge der helt forslått. Ikke en god opplevelse.
Denne mannen forsøkte å stjele ett bilbatteri...........

Om kveldingen dro vi til Accra Mall for å drikke kaffe på en kaffebar, og det smakte usansynlig godt med en Caffe latte med caramel.....etter 12 uker med bare pulverkaffe, som egentlig smaker æsj........Vi avluttet dagen med å se Robin Hood på kino, en god film, men trur det var tre trøtte tryner innimellom slagene:))))

1 kommentar:

  1. Heii Tante<3

    Var det ikke ekkelt å se den mannen???
    Huff, at de gjør sånt..

    Luftklem fra June

    SvarSlett

Geirangerfjorden

På tur ned Ørneveien stoppet vi i ørnesvingen.  Med over 700 000 besøkende hvert år er jeg glad ...